fullt ös!

här äre fullt ös! jag jobbar mycket, har barnen själv på veckorna då gubben är borta, har syster ysters hund nu och hästarna. Som tur är: har jag ulla och mamma som hjälper till med barnen, hästarna går på lösdrift och har ensilage, hunden är lugn trots att hon fått rätt lite motion senaste två dagarna... allrahelst idag då det är så kallt!!!.

I natt som var började Elsa (hunden) å morra, jag höll på att skita på mig! hon kollade heöa tiden mot dörren in till sovrummet men jag tog mig modet att följa henne ner så hon kunde söka igenom huset och då var det inget förutom att det lät från ett fönster som vi har täppt igen med frigolit typ för att det har vart på lagning. Rädd blev ja iaf när man vaknar av ett högt morrande....

Idag har det vart mycket filmtittning då jag lånade ett gäng filmer av sis nu när hon är i kenya är det bäst att passa på ;) så vi har tittat på Nils karlsson pyssling, Landet för länge sedan och Barnen i Bullerbyn :)
Hallin kom även förbi så vi tog en sväng till bästaste Majas café och där hittade jag tekoppar som jag köpte. Dom invigde vi såklart när vi kom hem.
Lääängtar tills julsakerna kommer fram på majas!!!! :D

Värsta tiden är NU! klockan är ca 17 och barnen börjar bli lite småtrötta, kallt ute så jag vill inte ut!!! måste iaf handla så då slår vi väl ihjäl lite tid iaf hehe.

JUST JA!!! Va ju på horsemanship kurs i helgen!!! kul å lärorikt fast det var inte lätt minsann!! men barkan va duktig lilla gumman. Ska iaf hitta en lämplig hingst till henne tills nästa sommar/höst :) sen blire förhoppningsvis bebis! :D

Måste handla nu...burrrrr va kallt!!!!!!!!

tack å hej!!!

p.s bilder kommer med nästa inlägg!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0