Premiär

Hej hej!

I dag skulle Sandra och jag ta en premiär tur på våran gullgris Alypso. Han är ju så snäll så vi tänkte att allt skulle gå enligt planerna men det visade sig att Alypso hade helt andra planer... Just ja, för er som inte hänger med så har jag å Sandra köpt en hästapålle:) i Söndags. Han är en gammal man på 26 år, fjording men hur snäll å go som helst å man ska då kunna rida på han men inte i darå e :P  . Vi kom utanför hagen men Alypso å en bit in på gården där han står sen tvärvände han å sprang full kareta till hagen å käka gräs å pratade med Kolga (den andra hästen) tror han är kär i henne faktiskt. Vi gjorde några tappra försök till men han gjorde om samma sak om å om igen.. man kan säga att han har egen vilja och han är jättestark! men lika go ändå! det känns då iaf underbart att få vara med hästar igen!

det blir ett nytt försök i morgon iaf!!! :D







 kompisar



sandra

en del av hagen där han går nu

Kommentarer
Postat av: Pierre

Hej.

Härligt att se att har har fått kompisar, att han sprang tillbaka låter inte som Alypso?

Men jag kan å andra sidan förstå honom. Han har gått med får hela tiden, så ganska naturligt att han njuter av lite damsällskap;-)

Hoppas att allt går bra för er nu, och jag kommer att kolla in på din blogg för att se om det kommer upp några flera bilder, hälsa syrran.

//Pierre

2009-11-30 @ 21:51:54
Postat av: jessica

vilken fin pålle ni köpt hoppas allt är bra med er kram kram

2009-12-02 @ 22:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0