Jiiihaaa!!!!

I dag har jag ridit för första gången på Alypso:D det kändes som: Jiiihaaa! så kul va det! fast vi tog det väldigt lugnt!. Vi började med att stänga av hagen så inte den otäcka baggen å fåren å Kolga å Stjerna skulle komma å va med när vi red, sen sadlade vi i hagen och det gick jättebra. Jag började att rida lite i hagen, travade lite smått å sen red vi ut på grusvägen- guuuu va mysig han är den gamle gubben:) Sen Red Sandra som va lite feg innan hihi men det gick ju jättebra å hon blev lika glad som jag att allt gick bra! man vet ju aldrig när man köper grisen i säcken (även fast vi litade på dig Pierre!) . I morgon ska vi fixa å göra mysigt med halm i ladan som dom ska få gå in i när dom flyttar till Forsön på Söndag för då får Alypso en tjej från Norrala som heter Bonnie:) Ett hvb sto.en ska vi få hem hö å.. 

Till nåt annat: jag å Tim är jätteförkylda, men det går bra ändå så länge man inte har feber lt nått:) Fick verkligen kämpa för att känns smaken av tacos som mamma så snällt kom med idag.. Men snart kan jag laga mat själv för det är inte mycket kvar på köket nu:) hihihi! blir nog klart med skåp å så nu i helgen- sen äre kakel å sånt å då.

I natt drömde jag att pappa gjorde knäck med krossad polkagris i som smälte å det blev jättegott! nån som prövat?? kul å drömma nåt man får idéer av:) . Jag ska då iaf göra chokladknäck i år igen- I LOVE IT!!!!!... 
I morgon ska jag baka med hallin om Nova är frisk, hon har nämligen feber stackarn.. Såå vi skippade badhuset ikväll men Jonas bastar iaf, det har han förtjänat den här veckan (också?) hehe... han har ju jobbat på så bra med köket!!!.
'
Har inte knäppt nå nya bilder men det får bli på Söndag när vi släpper ihop hästapållarna hihi!

Ha en trevlig helg!!!! ♥


Kommentarer
Postat av: Anna Hammarberg

Hej Simone!

Hoppas att du gillar Alipso! Vi hade honom som föl när jag var i mellanstadieåldern. Pappa såg annonsen när han var till salu nu och ringde men då var han redan din :-) Ta väl hand om honom!! Tror att det blivit felstavning på vägen för han fick namnet efter våra initialer i vår familj så det ska vara Alipso :-)) Lycka till!

2009-12-05 @ 16:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0